algemene voorwaarden
“Jawz Barbershop” is de handelsnaam van:
Dhr. Joeri Moreels,
August Sniedersstraat 1
2850 Boom, België
Telefoon: +32 (0)468 28 84 20
E-Mail: afspraken@jawz.be
Ondernemingsnummer: BTW BE0763.600.232
Algemeen
Artikel 1 - Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaves uitgaande van Jawz Barbershop, hetzij mondeling, schriftelijk of via de website.
2. Dienst(en)/dienstverlening: de diensten die Jawz Barbershop levert en de klant afneemt.
3. Product: de verzorgingsproducten die Jawz Barbershop verkoopt.
4. Dienstverlener: de heer Joerie Moreels of Jawz Barbershop.
5. Klant: De ondernemer of consument die een dienstverlening en/of een product
afneemt bij Jawz Barbershop en hierdoor de algemene voorwaarden in zijn geheel aanvaardt.
6. Afspraken: een tijdslot voor de verzorging van hoofdhaar en/of baardhaar.
7. Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
8. Vestigingsadres: August Sniedersstraat 1, 2850 Boom – België.
9. Website: https://www.jawz.be (publiek beschikbaar).
Artikel 2 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. Deze algemene voorwaarden beschrijven de regels op basis waarvan de Dienstverlener
haar diensten aan de klant zal leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,workshops, overeenkomsten, diensten en producten, en bevatten belangrijke informatie over uw rechten en verplichtingen als klant.
2.2. Deze algemene voorwaarden hebben altijd voorrang op eventuele algemene voorwaarden van de klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
2.3. De algemene voorwaarden kunnen onderhevig zijn aan wijzigingen. Sowieso zijn alleen de meest recente algemene voorwaarden van toepassing. De actuele versie van de algemene voorwaarden zijn beschikbaar via de website of op eenvoudig verzoek per e-mail naar afspraken@jawz.be ook als pdf-document.
Dienstverlening
Artikel 3 - Uitvoering van de overeenkomst
3.1. De dienstverlener biedt verschillende soorten diensten aan: knippen, scheren, tondeusekapsel, gelaatsverzorging, styling ...enz.
3.2. De dienstverlening van Jawz Barbershop is een prestatieverbintenis en geen resultaatsverbintenis.
3.3. De dienstverlening vindt plaats op het vestigingsadres van de dienstverlener, tenzij anders vooraf en schriftelijk is overeengekomen. De dienstverlener heeft wel het recht om de plaats eenzijdig te wijzigen indien dit voor de uitoefening van de dienstverlening aan de klant noodzakelijk is. De klant erkent dat de plaats van werkzaamheden geen essentieel bestanddeel is van de overeenkomst. Een wijziging van de plaats, kan niet worden aanzien als een tekortkoming in hoofde van de dienstverlener.
3.4. In het geval voor onvoorziene omstandigheden (zoals ziekte of overmacht) heeft dienstverlener de mogelijkheid een afspraak te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte van de dienstverlener en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn. De dienstverlener maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo spoedig mogelijk kenbaar aan Klant.
Artikel 4 – Een afspraak maken
4.1. De klant dient vooraf een afspraak te maken voor de dienstverlening. Dit kan via de website onder de rubriek “Afspraken” online gebeuren (https://www.jawz.be/afspraken). De klant krijgt via een boekingsmodule online de beschikbare dienstverleningen, hun beschikbare tijdsloten en de prijs te zien. Mits opgave van naam, e-mailadres en mobiel telefoonnummer en voorafbetaling van de dienstverlening kan de klant online de afspraak inboeken. Een online geboekte afspraak wordt bevestigd via een gestandariseerde kalender-uitnodiging zodat de klant dit eenvoudig kan toevoegen aan zijn/haar eigen elektronische agenda. Daarnaast krijgt de klant ook een bevestiging per sms aan het door de klant opgegeven mobiel telefoonnummer.
4.2. De voorafbetaling van een online geboekte afspraak gebeurd via onze betalingsprovider Stripe en kan gebeuren via diverse elektronische betaalwijzen zoals Bancontact, MasterCard, VISA en American Express. Er zijn voor de klant geen extra kosten verbonden aan de online betaling.
4.3. De door de klant online geboekte afspraak geldt uitsluitend voor de respectievelijke door de klant gekozen dienstverlening. Bijkomende dienstverleningen kunnen alleen na expliciet akkoord van de dienstverlener tijdens de effectieve uitvoering van de dienstverlening.
4.4. Tot 48 uur voor de aanvang van de geboekte afspraak kan de klant de afspraak nog verplaatsen of desgewenst annuleren. De respectievelijke hyperlinks om de afspraak te verplaatsen of te annuleren vindt de klant in de kalender-uitnodiging. Indien de afspraak minder dan 48 uur voor aanvang wordt gewijzigd of geannuleerd, is er geen terugbetaling meer mogelijk. Dit is ook het geval wanneer de klant niet komt opdagen op de afspraak of meer dan 10 minuten te laat is zonder dat de klant de dienstverlener hier vooraf telefonisch heeft verwittigd.
4.5. In geval van een annulering van een voorafbetaalde afspraak die 48 uur of langer voor de aanvang plaatsvond, betaalt de dienstverlener betaalt de klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
4.6. Indien de klant meerdere dienstverleningen binnen een en dezelfde tijdslot wenst, met meerdere personen een afspraak wenst en/of een dienstverlening wenst die niet online kan geboekt worden (zoals dienstverlening voor huwelijk, dienstverlening extern, dienstverlening voor photo shoot of event ...enz.) dan dient de klant de Dienstverlener vooraf te contacteren: telefonisch via 0468 28 84 20 of per e-mail aan afspraken@jawz.be.
Artikel 5 – Prijzen
5.1. De prijzen van de verschillende diensten zijn publiek raadpleegbaar op het vestigingsadres waar ze uitgehangen worden en ook consulteerbaar op de website en bij het boeken van een afspraak via de online boekingsmodule.
5.2. Alle geafficheerde prijzen zijn inclusief btw.
5.3. De prijs is enkel geldig voor de respectievelijke dienstverlening. Bijkomende diensten worden afzonderlijk aangerekend.
5.4. Indien de dienstverlening niet vooraf werd betaald en/of er sprake is van bijkomende dienstverleningen zoals overeengekomen met de klant ter plaatse, dan is het saldo betaalbaar bij het verlaten van het vestigingsadres.
Bijzondere bepalingen
Artikel 6 - Betwistingen
6.1. De klant is verplicht om eventuele klachten over aanrekeningen, betalingen, facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 werkdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan de dienstverlener.
6.2 De klant kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Dit kan via deze hyperlink: https://www.consumentenombudsdienst.be//nl.
Artikel 7 - Aansprakelijkheid
7.1. De dienstverlener aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid wanneer zij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal de dienstverlener alsnog aan zijn contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.
7.2. Voor zover de dienstverlener afhankelijk zou zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kan de dienstverlener op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.
7.3. Indien bij het uitvoeren van onze overeenkomst een ernstige tekortkoming aan de dienstverlener te wijten zou zijn kan u haar schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. De dienstverlener kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag. De Dienstverlener is niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde(n) of derden.
7.4 Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
7.5. De dienstverlener kan geen bepaalde uptime van de website garanderen. De digitale inhoud kan daardoor eventueel voor korte periodes niet beschikbaar zijn. De klant kan hiervoor geen vergoeding vorderen, wanneer dit binnen redelijke proporties blijft. De dienstverlener stelt alles in het werk om ervoor te zorgen dat de website en de onlinediensten zo spoedig mogelijk weer beschikbaar zijn. De Dienstverlener kan evenwel geen enkele garantie bieden.
7.6. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Website. De dienstverlener zal het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade door phising, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten.
Artikel 8 - Intellectuele eigendomsrecht
8.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door de klant dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema's, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website producteneigendom zijn van de dienstverlener en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
8.2. De dienstverlener verleent aan de llant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de diensten en producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel gedurende de duurtijd van de overeenkomst.
8.3. Het is de klant uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door de dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken. Het is de klant ook verboden om de gegeven licentie over te dragen aan derden. De klant mag sluitend de werken downloaden en opslaan en/of printen voor strikt persoonlijk gebruik.
8.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.
Artikel 9 - Gegevensverwerking
9.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaart de klant zich akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de het Privacybeleid van de dienstverlener.
Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met het Privacybeleid dat toegankelijk is via de website van de dienstverlener.
9.2. Door (online) boeken van een afspraak aanvaardt de klant zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden en het Privacybeleid van de dienstverlener.
9.3. In het kader van de diensten die de dienstverlener verricht, verwerkt hij als 'verantwoordelijke' persoonsgegevens van de contactpersonen die de klant opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met de klant naar behoren uit te voeren.
Artikel 10 - Slotbepalingen
10.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
10.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeenkomen die in ligt met het doel van de nietige bepaling.
10.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting in verband met de interpretatie of uitvoering van een dienstverlening of levering van een product en met betrekking tot facturen of betalingen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken van het gerechterlijk arrondissement Antwerpen.